דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיגרנות או כאבי ראש? 

מאת    [ 22/08/2010 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 3851 פעמים ]

מיגרנות או כאבי ראש?

לא פעם מגיע אלי מטופל, ובעוד ידי מונחות על צווארו אני מוצא את עצמי שואל: "אתה סובל מכאבי ראש?"

ההבחנה בין מיגרנה לכאב ראש מיטשטשת לפעמים. לא פעם אנשים סובלים במשך שנים מכאבי ראש אדירים, פטישים, ולומים, חופרים וקודחים באזורים שונים בראש, באזור העין, בהיקף הראש, באזור הרקה, בפנים, וכל אלו משרירים פגועים.

לא צריך תאונת דרכים, הגורמת ל"צליפת שוט" שלאחר כשנה וחצי גורמת לכאב ראש לא מוסבר. מספיק לפעמים שאתה עובד בשירות לקוחות, עם חיוך אדיב ללקוח שמולך והמחשב בצד. תוך פחות משנה וחצי יופיעו כאבי הראש שיתגברו עם הזמן ותכיפות המופעים תגדל. ומשום מקום לאחר עוד שנה וחצי אפשר לשמוע, לעיתים, את חריקת השינים מתחילות, ונגיד תודה שאין צלצולים או לחץ באוזניים, היד אולי נרדמת אבל רק לפעמים, ושמים מנשך בלילה לישון וכדורים לכאב ראש, כי מה כבר אפשר כבר לעשות?

הסיפור הזה מתאים לך?

אתה סובל בלי סיבה ברורה ובלי פתרון נראה לעין?

אז יש הסבר וגם כיוון פתרון.

הצוואר

הצוואר מהווה את החלק הראשוני והגבוה של עמוד השדרה, הוא בנוי משבע חוליות מהן יוצאים עצבים המעצבבים את הגפיים העליונות והוא בעל מערכת שרירים מורכבת.

הצוואר משמש כצינור דרכו עוברים התנסויות וחוויות של הגוף, והוראות ההפעלה והתגובה המתקבלים מהראש. בנוסף עוברים בו מזון, דם, נוזלים וגז.

למעשה הצוואר נמצא בין עולם הרוח והאינטלקט של הגוף לבין עולם החומר והשרירים והוא משתתף באופן פעיל במסרים בססים של התקשורת האנושית וחשוף למפגעי האקלים (רוח, שמש...).

הצוואר איבר קצר בעל תנועתיות רבה  ואין לו יכולת להגן על עצמו ולכן הוא "נתפס" לעיתים קרובות.  

"צליפת שוט"

צליפת שוט whiplash     נגרמת בזמן תאונה . כאשר הראש נזרק אחורה ולאחר מכן קדימה,

הפגיעה היא ברקמות הרכות שמסביב לעצמות, בכלי הדם, ברצועות, בדיסקים, ולכן אי אפשר לראות אותה, אלא רק ללמוד עליה מדיווחי הכאבים של המטופלים הרבים שסובלים מהפתולוגיות השונות.

 

קל  לזהות את אותם נפגעי תאונה שהולכים עם צווארון. וכאן הטעות הראשונה, כי חגורת צוואר טובה לשברים, ורוב הפגיעות מתאונה הם "צליפת שוט",  וכליאת השרירים גורמת לניוונם והחלשת הצוואר.

מכיוון שדרך הצוואר עוברים העצבים של השרירים, בזמן פגיעה בצוואר נוצרות בצקות במקום הפגיעה, שיוצרות לחץ על העצבים. מגוון רחב ומרשים של פתולוגיות מופיע בפגיעת שרירי הצוואר: בנוסף לכאבי צוואר והגבלת התנועה בצוואר עצמו, כאבי ראש, סחרחורות, לחץ או צלצולים באוזניים, בחילות, הגבלת ראיה, הקרנה לידיים, גורם לחריקת שיניים וכאבי שיניים, גודש בסינוסים, הצטברות ליחה, שיעול כרוני.

בבעיות אלו אני מעדיף לטפל בשיטה Trigger point therapy . זיהוי השרירים שנפגעו קל יחסית, ולפי התסמינים אפשר לבודד את השרירים המקרינים כאב לאזור מרוחק. השיטה מדויקת מאוד ומחוללת פלאים במקום שטיפולים קודמים בדיקור, בפיזיותרפיה ובשיטות עיסוי שונות לא עזרו.

לאחר שהגיעו אלי אנשים שטופלו בדיקור ללא הצלחה, התברר לי, שישנם שרירים רבים בצוואר שהדיקור לא מגיעה אליהם. הטיפול קצר יחסית ומניב תוצאות מהירות ( לעתים אף פחות מחודש).

גורמים נוספים לכאבי הראש:

כמו שצינתי בתחילה, לא צריך לעבור תאונה בכדי לגרום לכאבי ראש. כיום המודעות ליציבת הראש מוזנחת. אנשים רבים שעובדים ליד שולחן סובלים משרירים, באזור הכתפיים, שכמות וצוואר, תפוסים, עמוסים

נותן במגע את הדרך לאיכות החיים שחיפשת.


עוזי ? מטפל בכיר בעיסוי רפואי שיקומי. מתמחה בבעיות כאבי גב, כאבי ראש, חגורת כתפים וצואר, מיגבלות תנועה ועוד. בנוסף מטפל בשיטות: שבדי, הוליסטי משולב, עיסוי רגלים תאילנדי (Thai Foot Massage    ), אנמו, רייקי, אבנים חמות,עיסוי נשים בהריון ותינוקות


 www.gal-holistic.022.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב